Ontbijtpizza rood fruit
Ontbijt

Ontbijtpizza met rood fruit

  • Bereidingstijd
    40 minuten
  • Porties
    1 Personen
  • Moeilijkheidsgraad
    Makkelijk
Bewaar dit recept

Bereidingswijze

  1. Verwarm eerst de oven voor op 180 graden hete lucht.
    Ingrediënten ontbijtpizza rood fruit
  2. Doe alle ingrediënten voor de bodem (behalve de amandelen) in een keukenmachine en draai dit tot een plakkerig deeg. Roer dan handmatig de amandelen er doorheen. Deze geven een lekkere bite en extra smaak aan de bodem.
  3. Leg een velletje bakpapier op de bakplaat en zet hierop de bakring. Schep het deeg hierin en verdeel het gelijkmatig met de spatel of de bolle kant van een lepel. Haal de ring eraf en bak de bodem gaar in 18-20 minuten. Het kan ook prima zonder bakring. Een pizza is immers net zo lekker als hij niet perfect rond is.
  4. Voor deze zoete ontbijt variant vind ik het lekkerst om de bodem eerst af te laten koelen voordat je hem gaat beleggen. Die keuze is aan jou.
    Bereiding ontbijtpizza rood fruit
  5. Schep de kokosyoghurt op de bodem en verdeel dit gelijkmatig. Schep er dan 2 volle eetlepels van de minder zoet Frambozenjam op. Verdeel dit ook over de gehele pizza.
    Beleggen ontbijtpizza rood fruit
  6. Snijd het fruit in grove stukken en verdeel dit over de pizza. Maak af met geroosterde kokosflakes en een beetje geraspte witte chocolade. Liever puur of melk? Dat kan natuurlijk ook!
  7. Snijd de pizza in punten en smullen maar!