• Duurzaam ondernemen

Duurzaam ondernemen

Zoals veel bedrijven, heeft Hero Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel staan. Daarom neemt Hero verschillende initiatieven op het gebied van MVO, zoals het project Bee Careful, het aanbieden van Fairtrade sap en het gebruik van UTZ gecertificeerde chocolade.

Fairtrade

Zorg voor omgeving en het milieu is een trend die past binnen de visie van Hero. Zo hebben we binnen ons sappen assortiment Fairtrade sap. Hero was daarmee het eerste Nederlandse A-merk van natuurlijke fruitsappen met een Max Havelaar Fairtrade keurmerk. Ons fruitsap voldoet daarmee aan twee belangrijke voorwaarden: heerlijk fruitsap van eerlijk Fairtrade fruit. De 1L pakken zijn gemakkelijk hersluitbaar, het karton is gemaakt van FSC gecertificeerde bomen en het pak en de dop zijn volledig recyclebaar. 90% van de consumenten in Nederland vertrouwt het keurmerk Fairtrade en 70% is er ook zeer positief over. Dus verwen uw gasten met een heerlijk sap van een zeer vertrouwd merk en laat daarmee zien dat zorg voor omgeving en milieu ook voor u hoog in het vaandel staat! 

Bee Careful

Bee Careful is een internationaal initiatief van Hero, bedoeld om de gezondheid van bijen en de diversiteit van fruit te beschermen en te verbeteren. De honingbij is namelijk uitermate belangrijk voor de mensheid. Zo’n 80% van al onze gewassen zijn afhankelijk van bestuiving door bijen. De toename van de bijensterfte over de afgelopen jaren is daarom een reden tot grote zorg. Ook in Nederland willen we ons steentje bijdragen. Om die reden slaan we de handen ineen met Natuur & Milieu. Om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van het belang van bijen en biodiversiteit ondersteunen we de bijensafari app. Als u hier meer over wilt weten, kunt u kijken op www.bee-careful.com.

Top